woensdag 15 januari 2014

de nieuwe Penn Nano Labrax hengels zijn er...

Lekker lui ben ik:)


Robert Valkeneer heeft eind vorig jaar de Penn Nano Labrax, zijn kindje, de wereld in gebracht:)

Wat ik er als testvisser nog aan kan toevoegen is dat de hengels vangen!

De 240 cm uitvoering is uitstekend te gebruiken vanaf de boot en kajak. Zelf gebruik ik de 240 cm versie ook voor het trollen op snoek.

De 270 cm versie is op de beurzen goed ontvangen door diverse snoekvissers die er werpend mee gaan vissen vanaf de boot. De hengel heeft onderin een enorme kracht en is soepel genoeg om de zware snoeken te haken en in de boot te krijgen.

De 300 cm versie kun je gebruiken voor de visserij op niet alleen zeebaars maar ook snoekbaars en snoek!

Eigenlijk is iedere hengel die zeebaarzen vangt ook te gebruiken voor de andere vissoorten!

De hengels zijn vast te houden op de zeebaarsdag 15 maart en op de Visma eind maart!!

Tot  visssss,

Marco Nieuwenhuize

Hieronder het artikel van Robert


Nieuw! De TRQ Nano Labrax van PENN, de ultieme zeebaarshengel

Zeebaarzen is hot en vooral erg leuk. Vanaf mijn jeugd heb ik veel op karper gevist(blijf ik ook doen) maar ik heb nu een zoutwater variant gevonden, de zeebaars. Ongeloofelijk wat een krachtpatser. Omdat de zeebaarsvisserij zo populair is moest ik natuurlijk een zeebaarshengel ontwikkelen die de naam PENN eer aan doet. We hebben hier een jaar voor uit getrokken en met trots kunnen we nu het resultaat tonen: De TRQ Nano Labrax! Labrax is Latijn voor zeebaars.
Samen met onze consultants Marco Nieuwenhuizen en Toine van Ierland ben ik vorig jaar aan dit project begonnen en het uitgangspunt was om de beste zeebaarshengel te ontwikkelen met een adviesverkoopprijs vanaf €200,00. Nadat wij samen de specificaties hadden bepaald ben ik naar de leverancier gegaan om mijn wensen kenbaar te maken en na het nodige testen, aanpassen en weer opnieuw testen zijn we uiteindelijk zeer tevreden met deze stok.
TRQ Nano Labrax
TRQ Nano Labrax
De serie bestaat uit 3 hengels, te weten een 2.40, 2.70 en een 3.00 meter lange versie met elk een werpgewicht van 15-50 gram. De blank is voorzien van Fuji K-guides, die uitermate geschikt zijn voor spinhengels. De speciale vorm van deze ogen zorgen ervoor dat de lijn niet om de ogen kan slaan waardoor lijnbreuk kan ontstaan. Verder is de blank gemaakt van 46 tons hoogwaardig carbon en heeft deze  een snelle actie, een zogenaamde fast taper. De snelle blank zorgt ervoor dat licht kunstaas zich makkelijk over grote afstand laat werpen, tevens heeft de blank voldoende body om de uitvallen van deze krachtpatser te pareren.  Het gebruikte carbon met dit hoge tonnage zorgt naast de fraaie actie ook voor een lichtgewicht blank. De handgreep is voorzien van hoogwaardig EVA, comfortabel en makkelijk schoon te houden.
Het begrip Nano staat natuurlijk niet voor niets vermeld, de blank is namelijk voor zien van carbon dat geïmpregneerd is met een “Nano” residu, dat als resultaat heel sterk carbon geeft. De carbon molecullen worden als het ware geherstructureerd. Het resultaat van deze technologie is dat je minder carbon nodig hebt om dezelfde blank sterkte te maken. Minder carbon betekent dunnere blanks en minder gewicht. Hieronder zie je het verschil tussen carbon met en zonder Nano technologie.
Links zonder en rechts met nano technologie
Links zonder en rechts met nano technologie

Goedgekeurd!
Goedgekeurd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten