zaterdag 18 januari 2014

Streetfishing..

Vorig jaar heb ik mee gedaan aan een benefiet streetfishing wedstrijd in Amsterdam.

Zelf heeft het pielen op vis in havens me gegrepen en ben ik de laatste weken aan het oefenen..


Een paar uur dropshotten, aasjes en kopjes proberen levert al snel baarzen op tot een cm of 30. De grote van de baarzen kun je eigenlijk soms zelf regelen. Hele kleine aasjes kleine visjes.


Wel grappig om te horen hoe er verschillend tegen deze manier van vissen word aangekeken. Er zijn echt vissers die dit niet willen doen. Zelf vind ik het leuk om vis te vangen. De grote doet er voor mij niet toe. Bovendien leer ik enorm veel door het UL, ultra light vissen. 


Hengel, draad, aas en lood moeten hierbij echt in balans zijn. Eerste wat ik nu ga veranderen is de dikte van het draad en de kleur. Ik vis nu met groen maar ga er nu dunne witte Berkley Nanofil opspoelen.


Was weer leuk!

En word vervolg:)

Tot vissss


Marco Nieuwenhuize

Geen opmerkingen:

Een reactie posten